Laatste nieuws ● B2B Estate - Veni vidi locavi

Eigenaars: Veni, Vidi, Locavi

(Ik kwam, ik zag en ik huurde 😊)

Covid, telewerken en oorlog in Oekraïne; iets om je zorgen over te maken in je gebouw? Niet zo veel.

Laten we eerst een stapje terug doen.

In mijn lange carrière ben ik geconfronteerd geweest met verschillende economische gebeurtenissen die de kantorenmarkt hebben beïnvloed:

2000 - barsten van de internet zeepbel

2001 - Twin Towers bomaanslagen in New York

2007 - De subprime crisis

2008 - De Fortis-affaire

2020 - Covid 19

2022 - Oorlog in Oekraïne

De kantorenmarkt heeft deze crisissen overleefd met één verschil: deze crisissen waren cyclisch, terwijl de crisis van 2020 met Covid structurele veranderingen teweegbrengt in de manier waarop we werkruimten en plaatsen benaderen.

Ik ga u niet de zoveelste analyse over telewerken geven, maar ik zal wel concreet zijn over de oplossingen om uw gebouw aantrekkelijk en concurrerend op de markt te houden.

Kantoorgebouwen moeten evolueren, marktpraktijken moeten evolueren en ook makelaars moeten evolueren.

Hier zijn wat ideeën om u te helpen uw glimlach terug te krijgen.

Gebouwen:

Ze zullen "socialer" moeten worden.

Voor huurders moet uw gebouw een bestemming op zich worden. Een plek om zowel te socialiseren als te werken.

Het belang van gemeenschappelijke ruimten wordt een keuzecriterium: loungeruimte, cafetaria, fitnessruimte, doucheruimte, ontspanningsruimte en vooral gemeenschappelijke vergaderruimten uitgerust met videoconferencing.

De oppervlakten die u aan deze ruimten toekent, worden gemeenschappelijk en worden opgenomen in de berekening van de vierkante meters huur, zodat uw huurinkomsten niet zullen dalen.

Denk ook aan de details die het verschil zullen maken:

  • Optische vezel voor hogesnelheidsinternet,
  • Generalisatie van hoge-snelheid wifi. Weinig bedrijven hebben nog bedrading nodig,
  • Fietsenstalling met stopcontacten voor elektrische fietsen
  • Elektrische terminals voor elektrische of hybride auto's

Uw inkomhal is het visitekaartje van uw gebouw. Besteed aandacht aan netheid, kwaliteit van de signalisatie en harmonie; aarzel niet om intelligente schermen en luidsprekers te integreren.

Er zijn manieren om je lobby "op te fleuren" zonder hem met marmer te bedekken.

Ik zie je al voor me: "We moeten weer geld uitgeven zonder huurders te hebben".

Ja, dat is waar en u moet uw gebouw beschouwen als een instrument dat om de 10 à 15 jaar opnieuw moet worden verlicht en om de twintig jaar een grondiger technische renovatie behoeft.

Het goede nieuws is dat uw huurtekorten zullen dalen; is dat niet de bedoeling?

Leasing: twee sleutelwoorden, flexibiliteit en aanpassingsvermogen.

Bedrijven zijn op zoek naar flexibiliteit, en het goede nieuws is dat zij die kunnen gebruiken.

Wees dus niet bang om kortere contracten af te sluiten of, slimmer nog, contracten die u de mogelijkheid bieden om naar een andere ruimte binnen uw gebouw of vastgoedportefeuille te verhuizen.

Een van uw huurders heeft geen ruimte meer; wees flexibel en geef hem de kans om een kleinere ruimte te kiezen. De gevolgen van een faillissement of een gerechtelijke procedure zijn lang en onzeker.

Een van uw huurders wil het gebouw verlaten, probeer hem te houden, wees flexibel met de huurvoorwaarden en bied hem kortere huurcontracten aan; tegen die tijd zal de situatie beter zijn en zult u opnieuw kunnen onderhandelen over de financiële voorwaarden.

Wij zijn er om u bij deze onderhandelingen te helpen; wij beschikken over de nodige kennis achteraf en een globale visie op de markt.

Hoe zit het met je makelaar? Wat kan hij of zij voor je doen?

We moeten net zo veerkrachtig en creatief zijn als jullie.

In dit economische klimaat is de fout die u moet maken, niet uw eigendom in het repertorium van commerciële vastgoedmakelaars te gooien en op een wonder te wachten.

Dit is de beste manier om agenten opportunistisch te maken en u ertoe aan te zetten uw voorwaarden te verlagen om de concurrentie van de laagste bieder het hoofd te bieden. Je kent dat liedje, toch?

Wij hebben een andere aanpak; Win Win of geen deal!

Een bord en een advertentie, het werkt niet meer...

Wij hebben een creatieve en innovatieve aanpak om potentiële huurders en kopers te vinden. Veni, Vidi, Locavi (Ik kwam, ik zag en ik huurde 😊)

  1. Altijd positief
  2. Tips om uw strategie voor klantenwerving te verbeteren
    1. Wat zijn de pluspunten van uw gebouw en richt u op wat belangrijk is
    2. Hoe de aantrekkelijkheid te verhogen
    3. Hoe maak je het beste van wat een foutje kan zijn
    4. Hoe maak je de klantervaring vloeiender door een digitale reis te integreren
  3. Breng potentiële huurders in kaart en contacteer hen met een gepersonaliseerde digitale aanpak om nieuwsgierigheid te creëren en een bezoek aan het gebouw aan te moedigen.
  4. Optimaliseer de aanwezigheid van uw gebouw op het web en sociale netwerken - wij hebben een volledig gamma tools
  5. Creëer evenementen om uw eigendom te promoten

Als je een positieve en creatieve agent wilt ontmoeten, ben ik er voor je

Tot ziens.


Nog vragen? Contacteer ons

Al onze artikels