Opnieuw onderhandelen over een huurovereenkomst - 4 tips voor huuronderhandelingen ● B2B Estate - Renegociation de bail

Opnieuw onderhandelen over huurcontracten - 4 tips voor huuronderhandelingen

Onderhandelen over huur - 4 Tips voor het onderhandelen over huur

U mist perspectief en kennis!

Bij de onderhandeling van een huurovereenkomst zijn de kansen vaak tegen de huurder, omdat de verhuurder de markt en zijn potentieel kent.

Verhuurders willen immers het beste rendement halen uit hun vastgoedinvesteringen. Ze stellen hoge maandelijkse huurprijzen vast en nemen essentiële voorwaarden op die een goed beheer van hun activa bevorderen.

U kunt echter onderhandelen over bijna elke clausule in uw huurovereenkomst voor onroerend goed. Dit is vooral belangrijk als u geen fouten wilt maken die uw bedrijf kunnen doen ontsporen. Onderhandelen over de juiste voorwaarden kan op vele manieren een positieve invloed hebben op uw bedrijf.

Onderhandelen over een huurovereenkomst kost tijd en geld, maar het is niet moeilijk om de voorwaarden in uw voordeel om te buigen. Wij weten dat het onderhandelen over een huurovereenkomst in het begin moeilijk kan zijn. Daarom hebben wij tips van professionele huurdersvertegenwoordigers verzameld.

  1. Lees aandachtig

    Pas op voor de kleine lettertjes.

    Professionele huurovereenkomsten bevatten vaak ingewikkelde clausules en grote hoeveelheden informatie die moeten worden geanalyseerd. Het is daarom van essentieel belang dat u de kleine lettertjes leest: de duivel zit in de details.

    Wanneer ogenschijnlijk kleine punten over het hoofd worden gezien, kunnen zij later gemakkelijk grote problemen worden.

    Kijk goed naar non-concurrentiebedingen

    Niet-concurrentiebedingen kunnen geweldig voor u zijn als ze andere huurders beperken, maar ze kunnen uw mogelijkheden om zaken te doen echt beperken als ze op u van toepassing zijn.

    Leg het schriftelijk vast

    Leg uw onderhandelingen altijd tot in detail schriftelijk vast, zo voorkomt u misverstanden. Bovendien, als de verhuurder weet wat u wilt, kan hij of zij gemakkelijk aan uw verzoeken voldoen.

    Wanneer er werkzaamheden moeten worden uitgevoerd, eis dan een bestek en een uitvoeringsplan.

    Ogenschijnlijk onbelangrijke zaken kunnen van grote invloed zijn op de algemene economische aspecten van een huurovereenkomst. Door bijvoorbeeld vier kleine woordjes toe te voegen - "gemaximeerd op 3%" - aan de tekst die de jaarlijkse inflatiestijgingen in een huurovereenkomst beschrijft, kan worden voorkomen dat uw bedrijf zijn kosten de pan uit ziet rijzen als de inflatie van de jaren zeventig en tachtig terugkeert. Dit is een gebied waar een advocaat een nuttige aanvulling kan zijn op uw agent bij de lease-onderhandelingen.

  2. Winkel rond

    Wanneer u rond te shoppen, bent u in staat om te leren over de gemiddelde markthuren in het gebied en ontdek andere ruimten die meer geschikt voor uw bedrijf kan zijn.

    Zelfs als er maar één perfecte ruimte voor u is, is de sleutel tot het verkrijgen van de beste deal het creëren van concurrentie voor uw huur. Weten wat andere verhuurders aanbieden helpt u te evalueren welke huurvoorwaarden u moet vragen in uw bod voor de ruimte die u wilt. Het creëert ook enige angst voor verlies aan de kant van uw verhuurder door hen te laten weten dat u misschien ergens anders heen gaat.

  3. Reken het uit

    Het is essentieel dat u alle bijkomende kosten die u zult moeten betalen zorgvuldig afweegt om er zeker van te zijn dat de totale kosten binnen uw budget passen.

    Daarnaast is het ook belangrijk om te weten dat uw huur niet alleen gebaseerd zal zijn op de hoeveelheid vierkante meters die u zal bezetten, maar ook op het deel van de vierkante meters dat u met andere huurders zal delen. Uw huisbaas zal de gemeenschappelijke ruimtes gebruiken om te bepalen hoeveel vierkante meter u huurt. Het is belangrijk om naar de details van de berekening te vragen om zeker te zijn van nauwkeurigheid en eerlijkheid.

    Aarzel ook niet om te vragen naar eventuele toekomstige verhogingen van de kale huur en bijkomende kosten.

    Kijk naar de totale kosten

    Kosten en belastingen kunnen oplopen tot 50-100% boven op uw basishuur. Dit is het totale financiële pakket waar u rekening mee moet houden.

  4. Overweeg het inhuren van een huurdervertegenwoordiger

    Als uw bedrijf de markt en huuronderhandelingen niet begrijpt of niet over iemand beschikt die de tijd heeft om de onderhandelingen te voeren, moet u overwegen een professionele agent in te huren die u kan helpen de beste deal te sluiten.

    Een huurdersvertegenwoordiger werkt alleen met de huurder en geeft onpartijdig advies. Het hebben van een huurdersvertegenwoordiger aan uw zijde kan het resultaat tijdens het onderhandelingsproces verbeteren. Wij begrijpen de markt, en wij kunnen u verborgen kansen laten zien.

    Wij hebben uitgebreide kennis van de vastgoedmarkt. Bovendien gebruiken wij verschillende instrumenten om de markt te analyseren en te bepalen of een gebied of zelfs een gebouw geschikt is voor uw zakelijke behoeften. Door met ons te werken, hoeft u zich geen zorgen te maken over marktonderzoek en huuronderhandelingen.


Nog vragen? Contacteer ons